fredag 12 juni 2009

Syrran slutar nian!

Hello! Igår var de full fart hela dagen, på förmiddagen var Karin här en sväng innan hon skulle börja jobba. Sen var det dags att gå med syrran på stan, hon var ute efter en väst som hon skulle på på niornas fest lite senare på kvällen. Vi hittade en svart väst efter att ha vart i nästan varenda affär i hela stan, hittade vi den på JC. Skjutsade hem henne för att åka vidare hem till mig och få i mig nåt att äta och softa lite i soffan för att sedan åka tillbaka till majåker för att köra henne till festen. Så här snygg blev hon efter vår shoppingrunda på stan;



F jobbade över igår så han var inte hemma förrän vid sju, då var han helt slut så det var bara att fixa lite mat och slänga sig i sängen.
Nu sitter jag och väntar på att mamma eller mormor ska komma o hämta mig, ska handla lite eftersom jag har lovat syser yster att baka en tårta åt henne för att hon slutar nian idag!! Hittade ett jätte bra recept i Buffé igår på en marängtårta med chokladkräm och hallongrädde i med jordgubbar som garnering men jag tänkte ta björnbär på istället, det använder man inte så ofta.
Ikväll hade vi tänkt att grilla men som vädret ser ut nu är det inget grillväder direkt, får väl bli stekt ädelfilé istället och något smarrigt till. Får kanske bli en filmkväll med gott snacks till!
Nej, nu får jag nog skynda mig lite så dom slipper stå och vänta på mig! Hörs senare kanske.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar