onsdag 1 juli 2009

Åskväder och girls night out

Idag har det först vart jobb som vanligt, stressigt och varmt, jobbade över en stund idag med. När jag skulle åka från jobbet började det åska, är livrädd för åskan så jag ringde mamma på jobbet och sa att jag kommer nu för det åskar ute. Min mamma vet hur rädd jag är för åskan och har alltid varit så det var inga problem. Det åskade bara mer och mer så när mamma slutade åkte vi hem till syrran och satte oss på altanen hemma för att kolla in blixtarna. Luften blev väldigt frisk och lite svalare så vi satt där ute en bra stund. Det var en jäkla åskväder som drog förbi och vi fick även en del regn samt lite hagel. F hämtade upp mig när han slutat jobba. Åkte hem en sväng för att byta om och fräscha upp mig lite, sen drog jag mig bortåt stadt för att ha en riktigt tjejkväll med god mat och god dricka. Vi som en hade jätte trevlig kväll var Madde, Fia, Michelle och Frida, jätte kul att träffa alla igen det var riktigt längesen! Det var jätte mysigt att bara sitta där och bli uppdaterad om allas liv, härligt väder och underbart sällskap! Nu sitter jag hemma i soffan och har jätte ont i ryggen efter att ha gått fram och tillbaka till stadt i fel skor så ska snart gå och lägga mig och försöka somna i värmen. Hörs imorn igen

Ciao

1 kommentar:

  1. hej hej!
    Sofia här.
    Under åskan igår så jobbade jag ju på ica vi hörde hur det bullrade och höll på ute, lite skönt att slippa se allt. Kände mig ganska trygg, är egentligen också ganska åskrädd. Men jag gick in i frysen för jag skulle plocka bakeoffbröd till två dagar. Precis när jag bestämde mig för att jag var klar så gick strömmen. Gissa om det va lite läskigt! Dörren till frysen är så svår att öppna inifrån som det är så hann bli lite orolig men lyset kom tillbaka direkt så jag stängde ut de tomma lådorna och skyndade mig ut därifrån.. Blev lite långt men tänkte bara med tanke på din åskrädsla hade du nog inte velat vara i min sits. Ha det gott! kramar

    SvaraRadera