lördag 11 juli 2009

Kommer inte på någon bra rubrik.....

Igår jobbade jag på dagen, det var en hyfsat lugn dag på jobbet! När jag kom hem sov jag en liten stund och lagade sedan mat när Fredrik kom hem från jobbet, det blev stekt lax, pommes och chilli bearneais sås, riktigt smaskigt! Lite senare på kvällen åkte vi till Vinninga för att hälsa på Fredriks pappa, Adam han levde rövare som vanligt. Han kan inte säga Christin så jag får heta apelsin istället, det är jätte roligt att springa runt o säga apelsin. Fredrik lärde även sin lillebror att säga sopa, så det var ju oxå jätte kul att säga hela tiden. Det börjar närma sig datumet för tomten snart och vi har bestömt det mesta som rör huset med alla rum och färger med mera. Det enda som är lite osäkert är tvättstugan och det stora badrummet, vi ska ha ett hörnbadkar i badrummet och det känns lite litet så vi mätte ut badrummet och satte upp pinnar för att känna hur det kändes, vi får nog flytta ut den ena väggen lite grann så det blir lite större.
Idag gick vi upp tidigt, vi har vart på resia för att betala den sista summan på våran resa. Vi ska åka till Mallorca med Tomas, Mia, Theres, Adam och Fredriks farmor den 21 augusti, så nu är det helt betald. Ska bli så himla skönt att komma iväg lite och bara kunna slappna av! Efter resia lämnade jag av F vid Karin och Calles lägenhet för att hjälpa dom lite med att sätta upp garderober, lägga golv med mera. Jag åkte hem en sväng till majåker för att kolla till huset lite, åkte sedan till farmor för att vattna blommor och ta in posten. Nu sitter jag hemma i soffan och kollar på Batman Begins, riktigt bra film fast den senaste är nog snäppet bättre ändå!
I eftermiddag/kväll blir det grillning hos Calle i Lindärva, ska bli jätte mysigt att äntligen umgås lite med Karin, har inte umgåtts på flera veckor nu. Skriver kanske senare i kväll. Btw så ser min fot mycket bättre ut nu men det kliar så jag tror jag blir helt tokigt.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar