söndag 5 juli 2009

Lördag

Lördagen spenderades hemma hos mamma och pappa, F åkte till Unda med sin syster för att hälsa på sin mamma och sambo på campingen. Så jag åkte ut till majåker för att fånga lite sol och ungås med familjen lite. Solade en del, löste lite korsord, fikade, åt jätte god mat, slängde mig sedan in i duschen för att fräscha till mig lite innan det bar iväg till Töreboda för festivalbesök med mamma och syrran.



När vi kom dit tog det ett tag att hitta parkering, men till slut så hittade vi en. När vi kom in på området gick vi en sväng för att spana in vart allt fanns. Syrran försvann ganska snabbt till sina kompisar så jag och mamma gick och kollade vad det fanns för mat och lite sådär. Sen tog vi plats framför scenen för att kolla in EMD när de spelade. Dom var helt okej men lite för många ballader, känner inte att det passar in på en festival men men.





Efter EMD tyckte jag och mamma att det var dags för mat men syrran hade flyttat fram så hon stog längst fram vid staketet för att få en bra plats inför nästa artist. Vi åt en jätte god tacos tallrik och självklart spillde jag massa salsa sås på hela tröjan så när vi ätit färdigt gick vi ut till bilen för att byta tröja och även byta skor, hade jätte ond skoskav. På väg ut mötte vi två Lidköpingsbor, Sanna och David Borg hade oxå hittat till Töreboda, blev jätte chockad! När vi kom in på området igen var det dags att ta plats framför scenen igen för att digga till Sahara Hotnights, stog väldigt dåligt till så fick inga kort men syrran fick massa bra kort så det kommer lite senare. Dom gjorde en riktigt bra spelning, nästan den bästa jag har sett med dom! Det var riktigt trångt i publiken, fick en lång kille framför mig som hoppade rakt på mina fötter, gjorde riktigt ont! Blev as förbannad och höll på att klappa till honom men då flyttade han på sig precis. Efter konserten var syrran hungrig så vi ställde oss i kö till thaimaten, stog nog i kö i trekvart nästan men det var jätte gott. När vi hade ätit färdigt hade det sista bandet vi kommit för att titta på redan börjat spela. Vi tittade en liten stund på The Beach Boys och sedan åkte vi hem. Tack för en jätte roligt kväll mamma och Sofia!!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar