lördag 19 september 2009

Plugg en lördagkväll......

Känner mig ganska tragisk som sitter o pluggar en lördag kväll men men så går det när man inte börjar i tid! Nu har jag ändå kommit en bra bit på hemtentan så att lämna in den i tid ska inte vara några problem, känns skönt:) Igår kväll var jag hemma en sväng hos mamma och pappa på majåker för att hämta en av mina böcker till skolan och hämta en del pengar för tupperware grejerna. När jag kom hade Fredriks mamma kommit med mat och det var dags att inta soffan för att kolla på idol. Det blev en riktigt lugn och skön hemma kväll med ganska tidigt sänggång. I förmiddags var jag, mamma och pappa på öppet hus för den nya arenan här i Lisch. Vilket bygge, enormt verkligen och riktigt häftigt! Skulle vara kul om det kunde fixas lite roliga konserter med mera och inte bara massa bandy i den där hallen! Sen äkte vi hem till oss för att fika lite, Fredriks pappa och Adam var också på besök så det var full rulle hemma ett tag. Mitt i alltihop kom Charlotta med alla tupperware saker oxå, o hjälp va grejer, två stora kartonger med burkar och en stekpanna till värd 2 300 kr. Undrar vad man ska våga laga för mat i den utan att göra sönder eller repa den! Eftermiddagen har jag spenderat i soffan pluggandes. Tog en liten paus förut för att åka o handla lite mat, det blev ytterfilé, potatisgratäng och bearneise sås, mumsigt!!! Kollade även på en film för att få tankarna på något annat än logistik, vi kollade på Hotell Rwanda. Den filmen är super bra men så jäkla hemsk, att man kan vara så grym som människa och under det folkmordet mördades ungefär 1 miljon människor! Men nu är den slut och har varit det ett tag så jag sitter i soffan med datorn i knät och försöker komma på något mer att skriva på min tenta, ganska tom i huvudet just nu men det kommer nog tillbaka snart.. Imorn blir det fortsatt pluggning på förmiddagen fram till 16 när den ska lämnas in sen är det dags att bege sig till idrottens hus för att kolla in IBK´s hemmapremiär, som jag har väntat!! Det här inlägget börjar bli ganska långt och förmodligen har många redan slutat läsa så jag stoppar nu och ägnar mig åt logistiken istället!!!

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar