torsdag 10 september 2009

Helgen som gick.....

Helgen som var hade vi fullt upp. Fredagkvällen var det först dags för 2-års kalas för Adam i Vinninga, det var jätte trevligt, vi bjöds på korv med bröd och glass med kolasås till dessert! Adam blev jätte glad för sina två filmer han fick av oss men även för alla de andr presenterna han fick! Efter några timmarpå kalaset var det dags att åka vidare men inte så långt för vi skulle till Madde & Christer som bor i Hovby. När vi kom dit satt de andra o åt i garaget och där satt vi sedan hela kvällen, det bjöds underbar god vaniljpannacotta med hallon o blåbär, Madde gör alltid massa goda desserter! Vi hade en super trevlig kväll så jag hoppas vi gör om det snart igen!


Lördagen hade vi tänkt att spendera ute på tomten och försöka få bort det sista som skulle i containern så att vi bara har grunden kvar men det var så mycket tunga och stora saker kvar. Eftersom min rygg fortfarande inte är riktigt bra kunde jag ju inte hjälpa till med dom, så det blev väl två timmar där ute istället för en heldag. Men men vi fick gjort lite iaf. När vi kom hem lagade vi tacos, riktigt gott! Vi åt vid tv och kollade på film samtidigt och bara slappade. Jag gjorde min första lördagnatt på Fazer i lördags efter att ha varit ledig därifrån sen i maj o eftersom jag gick upp ganska tidigt på morgonen tänkte jag försöka sova lite innan det var dags att åka till jobbet men då fick ett telefonsamtal istället och helt plötsligt skulle vi vara barnvakt åt Adam i några timmar. Så det var full fart här hemma i två timmar innan han somnade. Vi läste böcker, busade i sängen, kollade på film och pratade lite med fisken.

Söndagen sov jag ett bra tag för fy vad trött jag var de sista timmarna på jobbet. Stog även i kiosken på Lockörn eftersom resten av familjen Aronsson tillbringade hela helgen i Skövde på innebandy DM. Söndagskvällen blev väldigt lugn, slappade mest i soffan! En roligt men väldigt upptagen helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar