lördag 21 november 2009

Fredag...

Fredagen spenderade jag med mamma, vi var framme på stan en sväng och kollade lite på Rörstands o Jysk. Sen var vi o handlade på Hjertbergs innan vi skulle till brorsan o fika äntligen. Har försökt o få komma hem till honom ett bra tag nu men nu tog vi saken i egna händer o bjöd in oss själva istället eftersom han slutar tidigt på fredagar. Det var jätte mysigt att träffas o fika lite, händer inte så ofta! Fredagkvällen hade jag tänkt att vi skulle spendera någonannanstans än i soffan här hemma men jag tänkte först va lite duktig o diska o göra iordning i köket. Jag skulle börja med att torka av diskbänken. Tog diskborsten o försökte få bort det som satt hårdast o helt "plötsligt" stack det upp en sylvass kniv ur diskhon(hade legat där hela tiden o vi har många såna vassa knivar som jag bara har väntat på att skära mig på) som väldigt smidigt åkte rakt in i mitt hörga ringfinger, precis under knogen. Jag kände verkligen hur den stötte emot benet i fingret men alltihop gick ändå väldigt fort. Har aldrig skurit eller stuckit mig så långt in förrut så jag blev nog ganska chockad och var det ett bra tag innan det gick över. Satt med handen i högt läge hela kvällen och det slutade blöda ganska snabbt! Kände inte så mycket smärta igår från själva sticket utan mer från blodet som pumpade rejält när jag tog ner handen. Idag däremot gör sticket sjukt ont och det gör även ont på undersidan av fingret men det gick ändå hyfsat bra, kunde gått mycket värre! Så vi spenderade våran fredagskväll hemma i soffan o kollade på Idol. Gick o la oss ganska tidigt, skönt eftersom jag vaknade kl 8 och kunde inte somna om. Börjar få urinvägsinfektion så jag dricker massor med tranbärsjuice för att stå ut och det hjälper faktiskt!! Nu ska vi snart åak iväg o fixa inflyttningspresent till Karin & Calle som ska inflyttningsfest ikväll!! Hörs senare.....



Ha en trevlig lördag!!

1 kommentar:

  1. Tack för att jag fick följa med till broder!!! TACK!!! XD

    SvaraRadera