lördag 31 oktober 2009

Alla helgona = ett besök på kyrkogården

På alla helgona har jag en tradiotion att alltid gå till kyrkogården o tända ljus på gravarna för de som inte längre är med oss. Jag är ganska dålig på att gå dit annars så jag försöker alltid gå dit denna dagen och så har jag gjort även idag. Jag, Fredrik o Calle tog oss en promenad dit i kylan efter kalaset. Det är så himla fint där när det lyser massor med ljus på alla gravar och minneslunden är otrolig med hundratals lysande ljus! Jag har tre olika ställen att besöka på kyrkogården.

Vi började med ett besök hos mormor Märta som var min gammelmormor, hennes man hann jag aldrig träffa men ljuset var menat för dem båda iaf!

Sen gjorde vi ett besök hos farfar, den fina fotbollspelaren han har på sin gravsten har jag valt!

Detta ljus tände jag för min morfar som jag saknar något fruktansvärt, kan knappt tänka på honom utan att bli tårögd! Hoppas du har det bra där du är morfar, älskar och saknar dig!

Så här fint var det på minneslunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar