tisdag 13 april 2010

Vårstädning

Nu i kväll har jag vårstädat balkongen så nu kan det gärna bli varmare och varmare, men fy vad det såg ut. Hur smutsigt som helst så det tog sina lilla tid, men det blev väldigt bra tillslut så nu är det bara lite nya vårblommor som saknas där ute. Ska snart ställa ut mina pelagonier som har fått övervintra i källaren och se om dom tar sig och det kommer nya blommor på dom. Just nu står det i fönstret i vardagsrummet och det har kommit massor med gröna blad på dom så jag hoppas det blir blommor snart också. Men det behöver nog bli lite varmare på nätterna innan jag kan ställa ut dom :)


Jag fick en så himla stor och fin orkidé av Fredriks mormor och morfar i födelsdagspresent som passar perfekt in i vårat kök ihop med mina lila och rosa färger. Nu väntar jag på att Fredrik ska komma hem så vi kan planera tomten lite mer i detalj så att vi är redo när grävaren kommer om en och en halv vecka...

1 kommentar:

  1. Jättefin blomma!
    Kul att planera tomten, är ni igång med huset igen?
    Kramis på dig!

    SvaraRadera